fbpx

In deze periode is online ondernemen belangrijker dan ooit. Bedrijven zoeken massaal naar mogelijkheden om hun klanten online te bedienen. We zijn dankbaar dat we alleen een laptop en een internetverbinding nodig hebben om in contact te komen met onze volgers en klanten.

Een nadeel is dat het aantal online bedrijven alsmaar groter wordt. Ondernemers met offline bedrijven zoeken een manier om hun product of dienst ook online aan te bieden. Hoe ga je als ondernemer opvallen tussen al die andere collega’s?

Schiet vooral niet in de stress, zie het als een kans. Zorg ervoor dat je dicht bij jezelf blijft.

Verbinding met je klanten en volgers

De coronaperiode leert ons ook dat wij als mens verbinding nodig hebben. Contact met echte mensen. In één klap kwamen we thuis te zitten, mochten we de deur niet meer uit naar familie en vrienden. We zochten online die verbinding. We zagen dat je gezellige spelletjesavonden online kunt organiseren en elkaar kunt toezingen via WhatsApp tijdens een verjaardag. Die verbinding waar we zo naar snakken kunnen we ook online creëren.

Dat is ook precies waar jouw goud zit, maar je moet het wel doen. Laat jezelf zien, verstop je niet langer. Je mag er zijn, jouw mooie bedrijf mag gezien worden.  Dit kun je op verschillende manieren doen. Bijvoorbeeld:

  • Show up op social media: geef een kijkje in de keuken op Facebook, Instagram, LinkedIn. Weet waar jouw doelgroep is en laat zien wat je bezighoudt;
  • Start je eigen podcast of YouTube kanaal, hier kun je dieper ingaan op jouw missie en visie. Je laat je expertise laten zien;
  • Ga bloggen, laat je waarde zien in blogs.

Bloggen om je business een boost te geven

Zeker die laatste optie heeft veel voordelen. Je blog blijft zichtbaar, net zo lang als jouw website bestaat. Geïnteresseerden zijn al op je website en zien wat voor een waarde je levert. Het is een kleine moeite om door te klikken naar je aanbod. Doordat jouw klant jouw waarde ziet en je dit afwisselt met jouw visie, missie en kijkje achter de schermen bouw je een echte band op. Mensen kopen tenslotte van mensen.

Daarnaast wordt je website meer waard. Google vindt het ontzettend fijn als een website veel waarde deelt. Dat belonen ze met een hogere ranking in hun zoekmachine. Google ziet steeds meer het belang van waardevolle content op je website.

Het geeft jezelf de mogelijkheid om nieuwe producten en/of diensten uit te lichten. Hoe komt het proces tot stand en waarom heb je hiervoor gekozen. Je kunt ook veel gestelde vragen van je klanten beantwoorden. Bloggen voor je business is echt de moeite waard.

De weg van de minste weerstand

We worden gedwongen om anders te ondernemen en nieuwe mogelijkheden te ontdekken. Ga het gewoon proberen, DURF! Kijk wat voor jou de weg van de minste weerstand is en ga ervoor. Je kunt natuurlijk ook voor alle opties gaan 😉

De weg van de minste weerstand kan ook zijn dat je zaken uitbesteed. Een VA kan voor jou je socialmediakanalen voorzien van de leukste posts. Om wel die verbinding te houden met je klant, adviseer ik je wel om zelf te reageren op berichtjes van jouw volgers. Een podcast of YouTube kanaal kun je uitbesteden, maar het mooiste is als ze jou daar zien en horen, dat is voor het opbouwen van de band beter.

Bloggen kun je heel goed uitbesteden. Zorg dat je een blogger vindt die met jou resoneert, waar je een goed gevoel bij hebt en die jouw boodschap kan overbrengen. Ik heb daarom altijd eerst een (gratis) kennismakingsgesprek met mijn klanten, om te kijken of we een match zijn. Dat vind ik heel belangrijk en is voor mij essentieel voor een goede samenwerking.

Ik ben benieuwd welke stappen jij gaat ondernemen om jouw bedrijf meer op de kaart gaat zetten in deze coronaperiode? Laat het me weten in de comments of ga het gesprek met me aan op Instagram.

afsluiting blog Margreet Stegeman

 

 

 

 

 

Spread the love