fbpx
Selecteer een pagina

Een financieel vrij leven binnen een jaar? Geloof jij daarin of denk je nu: Margreet, je bent echt gek geworden!

Ik geloof dat het absoluut mogelijk is, als je maar de juiste acties onderneemt. Toen ik afgelopen vrijdag de podcast van Kim Munnecom luisterde waarin ze oproept om mee te doen met het 365 experiment, was ik gelijk om.

Met online zichtbaarheid naar een financieel vrij leven 

De laatste weken zocht ik naar een manier om mijn online zichtbaarheid te vergroten. Met heel veel leuke plannen, maar tot uitvoering kwam het niet. Misschien herken je dat wel. Fantastische plannen, maar daar blijft het dan ook bij.

Na het luisteren van de podcast van Kim, voelde ik gelijk een HELL YESSSS! Dit is waar ik naar op zoek was. Maar tegelijkertijd kwam er ook een stemmetje in mijn hoofd dat riep: nu ben je enthousiast, maar dit ga je toch niet volhouden.

Een ander stemmetje riep: je moet wel, want je wilt zo graag die financiële vrijheid (met je business) creëren. Je snapt het, het was een drukte van jewelste in mijn hoofd.

Ook wist ik dat ik mijn ego (het stemmetje dat zei dat ik het niet ging volhouden) niet het hardste wilde laten schreeuwen. Het is fijn dat het me waarschuwt, want het is een valkuil waar ik in zou kunnen stappen.

Wat heb ik nodig om het wel vol te houden?

In plaats van me laten leiden door mijn ego, vroeg ik mezelf: wat heb ik nodig om het vol te houden? En dat is een stok achter de deur. Als ik het in de wereld slinger en ik heb een accountability partner die me scherp houdt, dan ga ik het wel volhouden. Tegelijkertijd bedacht ik me dat er waarschijnlijk meer vrouwen zijn die met hetzelfde strugglen. Het idee van het opzetten van een Facebookgroep werd geboren.

Ik riep op social media wat mijn plan was met de Facebookgroep en ik kreeg gelijk super enthousiaste reacties en mijn eigen community was geboren. Hier krijg ik nieuwe energie van en het gaat ervoor zorgen dat ik het ga volhouden.

Wat is het in 365 dagen financieel vrij experiment?

Tijdens dit experiment ga je de commitment aan om de komende 365 dagen iedere dag zichtbaar te zijn. Het doel is om je eigen stem te vinden, je doelgroep te leren kennen, jouw doelgroep kan kennismaken met wie jij bent. Hierdoor vergroot je jouw online zichtbaarheid enorm en bouw je aan je know-like-trust factor. Hierdoor ga je echt de connectie met jouw ideale klant aan.

Kies een platform die bij jou past en ga iedere dag posten. Een aantal voorbeelden van andere ondernemers:

  • Iedere dag een post op Instagram
  • 5x per week een podcast online
  • Dagelijks zichtbaar in Instagram Stories
  • 5 dagen per week posten op LinkedIn

Het platform dat je kiest moet een platform zijn dat goed bij je past, waar jij blij van wordt en natuurlijk waar jouw ideale klant te vinden is.

Voor de één is het een uitdaging om dagelijks te posten, voor de ander om zichzelf te laten zien. Als het teveel is om het iedere dag te doen, omdat je nog niet zichtbaar bent. Begin dan met twee keer per week en bouw het verder uit. Het feit dat je een stap zet, is het belangrijkste.

Welke uitdaging ga ik aan?

Aangezien ik al bijna dagelijks aanwezig ben op Instagram Stories en daar ook al veel van mezelf laat zien, is het voor mij een uitdaging om ook dagelijks een post online te zetten. Dat doe ik nog veel te weinig en dit gaat mijn topprioriteit worden.

Mijn grote droom en uiteindelijke doel is dat ik met mijn blog heel veel vrouwen kan inspireren en waar ik een groot deel van mijn geld mee ga verdienen. Dus ik stel mezelf ook de uitdaging om 3x per week een blog online te zetten. Door veel te schrijven ga ik ook mijn stem vinden. Daarnaast moeten deze blogs SEO geoptimaliseerd zijn, zodat Google ook voor mij gaat werken. Op deze manier kan ik nog meer mensen inspireren en hopelijk aanzetten tot actie.

Concreet houdt dat voor mijn in:

  • Minimaal 5 dagen per week zichtbaar op Instagram Stories
  • 7 dagen per week een post in mijn Instagram Feed
  • 3 x per week een SEO geoptimaliseerde blog online

Ik ben zo benieuwd wat het mij en alle andere deelnemers aan het experiment gaat brengen. Wil je ook graag meedoen en wil je graag een stok achter de deur. Meld je dan aan voor de Facebookgroep: In 365 dagen financieel vrij.

Hoe ga ik dit doen?

Om ervoor te zorgen dat het experiment goed uitvalt en ik niet overwerkt raak, omdat ik de hele dag bezig ben met: wat moet ik nu weer posten en welke blog zal ik nu eens schrijven, ga ik aan de slag met een goede contentplanning.

Kort samengevat maak ik gebruik van:

  • Een contentplanner
  • Het clusteren van mijn werkzaamheden
  • Planningstools om mijn posts en blogs vooraf in te plannen

Ik vind het fantastisch om te zien dat er zoveel ondernemers mee doen aan het experiment en we samen de wereld een stukje mooier gaan maken en de commitment met elkaar aangaan.

Doe je ook mee? Laat in de comments of op social media weten welke uitdaging jij aangaat.

Aanmelden voor de Facebookgroep: in 365 dagen financieel vrij kan hier.

afsluiting blog Margreet Stegeman

 

 

 

Spread the love