fbpx
Selecteer een pagina

Gun jij jezelf de leukste en terugkerende klanten die voor jou werken? Klanten die jouw business groots maken?

Stop met het verschuilen achter je logo, laat zien wie je bent en waar je voor staat. Mensen haken aan op mensen. Al vanaf het begin van mijn ondernemersreis, zo’n 10 jaar geleden, gebruik ik al mijn eigen foto als profielfoto voor mijn zakelijke bedrijfsaccounts op social media. Ik vind het belangrijk dat mensen weten met wie ze te maken hebben.

Dat geldt ook voor jou. Een logo zegt niets, het zorgt voor herkenbaarheid, maar niet voor verbondenheid.

Dat is uiteindelijk waar je het verschil mee maakt naar je klant toe. VERBINDING.

Weet je wat voor moois er voor je is weggelegd op het moment dat je je klanten aan je bindt, dat je écht die verbinding aangaat? Ik zal er een aantal voor je opsommen:

  • Klanten komen bij je terug;
  • Klanten gaan voor jou werken;
  • Jij weet precies wat jouw klant wil;
  • Jouw business groeit op een moeiteloze manier;
  • Jij haalt ontzettend veel voldoening uit jouw business.

Dat is toch fantastisch! Klanten die bij je terugkomen omdat ze je kennen en het je gunnen omdat je zo’n fijne persoonlijkheid bent. Deze klanten zullen je te alle tijden aanbevelen bij hun familie, vrienden en kennissen. Doordat jij goed contact hebt met jouw klant, krijg je ook terug wat ze graag willen en nemen ze de moeite met je te delen wat ze missen of wat ze juist goed vinden. Hier pas jij je marketing op aan.

Kun je je voorstellen dat het groeien van je business op een moeiteloze manier gaat als je met je klant communiceert en zij jou precies vertelt wat je moet horen. En ze je natuurlijk nieuwe klanten aanbrengt. Door deze verbinding, haal je zoveel voldoening uit je business omdat jij precies weet voor wie je het doet en je jouw passie deelt met jouw klant.

Wat is het meest gulle dat jij voor je klant kunt doen? Jezelf laten zien, jouw verhaal vertellen waar ze op aan kunnen haken. Social Media is daar een goede plek voor, maar is ook een heel snel medium. Je verdwijnt snel naar de achtergrond. Een andere manier waarop jij jezelf kunt laten zien en die verbinding met je klant aan kunt gaan is door middel van een podcast, vlog of een blog.

Die laatste heeft mijn voorkeur. Natuurlijk omdat ik zelf van schrijven hou, maar ook omdat je iets hebt wat je altijd terug kunt lezen én blog kan goed gerankt worden door de zoekmachines waardoor je beter gevonden wordt. En je weet vast wel wat een goede vindbaarheid je kan opleveren……

Mocht je een webshop hebben en mij willen verder helpen? Vul dan deze enquête in om mij een nog beter inzicht te geven van de behoeften.

https://www.survio.com/survey/d/A4E6L4G2Y8I9F2H2S

afsluiting blog Margreet Stegeman

 

 

Spread the love